Wednesday, October 23, 2013

Rokok elektronik bernilai RM2.8j

Foto
ROKOK elektronik berhias berlian dan pelbagai permata mahal dipesan seorang ahli perniagaan 



Moscow: Seorang ahli perniagaan menghadiahkan rokok elektronik bersalut berlian kepada kekasihnya untuk meraikan sambutan ulang tahun kelahiran wanita itu, lapor media semalam.

Rokok elektronik itu bernilai £550,000 (RM2.8 juta) dan ditempah khas seorang bilionair minyak Russia yang menetap di London tetapi tiada butiran mengenainya didedahkan.

Menurut sumber, rokok itu mengambil masa empat setengah bulan untuk direka dan dihiasi 246 berlian dengan setiap satu bernilai £1,800 (RM9,216).

“Ia juga dilengkapi 46 butir kristal kuning Swarovski dan enam karat berlian bujuk bernilai £46,000 (RM235,519) pada hujungnya.

“Selain itu rokok berkenaan dihiasi kaca Itali yang ditempa khas dengan tangan serta disempurnakan dengan butang emas 24 karat,” katanya.


Ia menjadi lebih unik kerana diberikan nama khas, dikenali sebagai Shisha Sticks Sofia tetapi tidak dapat dipastikan jika ia boleh dianggap sebagai pembayang identiti penerima hadiah itu 

Pegawai syarikat Shisha Sticks, Anthony Mixides berkata, mereka menerima pesanan untuk menghasilkan rokok elektronik yang penuh kemewahan. 

“Kami dimaklumkan bahawa wang tidak menjadi penghalang kepada pesanan itu dan ahli perniagaan terbabit cuma mahukan produk terbaik,” katanya dalam satu kenyataan. 

Sebaik saja reka bentuk itu dipersetujui, kata Mixides, mereka mencari berlian serta permata terbaik yang ada di pasaran ketika ini untuk ditampal pada rokok berkenaan. 

Katanya, walaupun begitu mereka yakin ia adalah rokok elektronik terbaik yang pernah dihasilkan setakat ini.- Agensi

No comments:

Post a Comment